De gemeenteraad wordt verzocht de huidige VVV te handhaven. | Foto: Piet van Kampen
De gemeenteraad wordt verzocht de huidige VVV te handhaven. | Foto: Piet van Kampen

Katwijk Marketing krijgt breder toekomstperspectief

Algemeen

Katwijk Marketing mag ook volgend jaar doorgaan met de huidige VVV-activiteiten en de back-office werkzaamheden. Dat bleek maandag tijdens een persgesprek met Katwijk Marketing. Op de andere gebieden worden de activiteiten herontwikkeld. In 2008 werd de stichting Katwijk Marketing opgericht. Nu tussentijdse evaluaties werd in 2018 besloten om in 2019 tijdens transitiejaar te overwegen hoe verder te gaan in de toekomst. Dat moment is nu.

De afgelopen acht maanden is een onderzoek geweest naar de toekomst. Hierin worden vier scenario's voor de toekomst van Katwijk Marketing geschetst. Het advies luidde om scenario 3 - transitie naar een developmentorganisatie (ontwikkeling) - verder te onderzoeken. Dit advies is door de Raad van Toezicht van Katwijk Marketing overgenomen en wordt door de vertegenwoordigers van het bedrijfsleven ondersteund.

Beide instanties adviseren ook om voor 2020 de huidige VVV-activiteiten en de back-office werkzaamheden van Katwijk Marketing in stand te houden. Dat kost de gemeente wel 90.000 euro. Tegelijk zal aan de raad worden gevraagd om groen licht worden gevraagd voor het opstarten van het proces om te komen tot een nieuw economisch programma, het uitwerken van de visie voor toekomstige regionale samenwerking en het onderzoeken naar een model voor een Development Organisatie Katwijk.

De externe proceskosten van 80.000 euro zullen voor de helft op rekening van de gemeente komen en de andere helft uit het bedrijfsleven. Inhoudelijk houdt een en ander in dat het bedrijfsleven sterk bij de nieuwe ontwikkelingen wordt betrokken bij de plannen die verder strekken dan de horeca en de VVV alleen.

Uit de krant