
Grote inzet hulpdiensten bij loempiafabriek na mogelijke ammoniaklekkage
AlgemeenDe brandweer is in de vroege nacht van zondag 28 juni met ongeveer tien voertuigen uitgerukt naar een loempiafabriek aan de Kalkbranderstraat in Katwijk na een melding van een mogelijke ammoniaklekkage. Het incident werd kort voor 02.20 uur gemeld.
De hulpdiensten ontvingen een zogeheten PAC-melding, die wordt gebruikt bij incidenten waarbij mogelijk gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Daarom werd ook een Adviseur Gevaarlijke Stoffen (AGS) met spoed ingezet om de situatie te beoordelen.
Over de oorzaak van de melding en of daadwerkelijk sprake was van een ammoniaklekkage is nog niets bekend. Ook is niet bekend of er gewonden zijn gevallen of dat het pand is ontruimd.

















