Afbeelding
Foto: Marc Wonnink

Gemeentewerf aan Heerenweg ontruimd na brandmelding

Algemeen

Woensdagochtend is een brandmelding gedaan in het gemeentekantoor aan de Heerenweg op bedrijventerrein ’t Heen in Katwijk. De melding kwam rond half elf binnen bij de meldkamer. In het pand bevinden zich onder meer kantoren en faciliteiten van gemeentelijke diensten, waaronder de huisvesting van vuilniswagens.

De bedrijfshulpverlening heeft in afwachting van de brandweer het gebouw ontruimd.

Een tiental medewerkers van de gemeente stond al buiten toen de brandweer ter plaatse kwam. Brandweerwagens uit Katwijk en Rijnsburg kwamen met zwaailicht en sirene ter plaatse.

Brandweerlieden hebben onder meer het dak gecontroleerd. Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat er werkzaamheden aan het dak gaande waren, en daarop is een brandmelding binnengekomen. Korte tijd later konden alle medewerkers weer aan het werk.

Uit de krant