Campagne ‘Proef de Streek van Verrassingen’ van start | Alles over Katwijk
Logo allesoverkatwijk.nl
De burgemeesters Visser, Jaensch en Driessen (v.l.n.r.) met de box voor streekproducten. | Foto: pr
De burgemeesters Visser, Jaensch en Driessen (v.l.n.r.) met de box voor streekproducten. | Foto: pr (Foto: Hielco Kuipers)

Campagne ‘Proef de Streek van Verrassingen’ van start

Met de regiocampagne ‘Proef de Streek van Verrassingen’, die vorige week van start ging, willen de marketingorganisaties van Leiden, Katwijk, Oegstgeest en Leiderdorp de ruim 250.000 regiobewoners activeren de eigen streek te herontdekken en er ook te consumeren.

De burgemeesters van Leiderdorp, Oegstgeest en Katwijk namen de eerste Streekbox in ontvangst nemen, waarmee het startsein voor de regionale campagne werd gegeven. Het idee van de campagne is ontstaan uit de maatschappelijke agenda van de ledenraad van de Rabobank Leiden-Katwijk. Met kennis, netwerk en funding wordt hierdoor de lokale economie versterkt.

Proef de Streek
Veel mensen brengen dit jaar hun vakantie in eigen land door. Verwacht wordt dat de meesten dichtbij huis blijven. Wat is dan mooier dan de eigen streek te verkennen en ontdekken? ‘Vlakbij, verrassend en veilig’, geeft directeur Martijn Bulthuis van Leiden Marketing aan. ‘We willen vaak wat verder weg, op zoek naar avontuur, maar we weten niet of nauwelijks wat voor moois er in onze eigen regio allemaal te ontdekken is. Zeker in deze coronatijd is het goed te weten dat dichtbij huis veel te bieden heeft’.

Eigen streek verkennen en ontdekken
Nicoline Schuitemaker van de ledenraad van de Rabobank, die een financiële bijdrage leverde: ‘Via deze campagne worden de bewoners uit onze regio uitgenodigd de regio verder te ontdekken.’ Directievoorzitter Erik Versnel van de Rabobank Leiden-Katwijk vult aan: ‘Ook in onze regio is de horeca, recreatie en cultuursector hard geraakt. Het is mooi dat we het vraagherstel via onze maatschappelijke agenda kunnen versterken door de samenwerking van de drie marketing organisaties.’

Van Pop up Streekhuis tot Streekbox
Met de campagne, die wordt gecoördineerd door Leiden Marketing, worden regiobewoners uitgenodigd de eigen streek te ontdekken. Met bestaande en nieuwe fiets- en wandelarrangementen, proeverijen en aanbiedingen van ondernemers herontdekken ze de Stad van Ontdekkingen, Streek van Verrassingen en de zee aan mogelijkheden.

Kers op de taart is het Pop up Streekhuis, die de komende weken in de vier gemeenten gaan komen en die te bezoeken is door regiobewoners. Meer informatie is te vinden op streekvanverrassingen.nl.

<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225473&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=allesoverkatwijk.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=222,223" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225471&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=allesoverkatwijk.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=222,223" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>